CALLIGRAFFITI:

BICARA SENI BERSAMA EL SEED

PROGRAM / BICARA SENI

'CALLIGRAFFITI' : Bicara seni bersama eL Seed

Bersempena dengaan Festival MOCA, ILHAM akan mengadakan satu bicara seni bersama pengkarya seni antarabangsa, eL Seed.
eL Seed adalah pengkarya ‘calligrafitti’, iaitu satu gabungan sejarah kesenian caligrafi arab dan seni graffiti , yang mana bercampuran ini budaya jalanan dari paris ke sejarah Arab ini menghasilkan kesan yang begitu puitis.  Anak kepada kedia ibubapa berbangsa Tunisian yang tinggal di pinggir Paris, eL Seed membesar  dalam percampuran budaya, bahasa dan identiti yang berbeza. Dan kini, karya eL Seed dihasilkan dari dua dunia yang bertentangan dalam membentuk satu identiti baru yang lebih unik dan gaya yang tersendiri.

eL Seed menggunakan komposisi yang lebih rumit dalam karya beliau yang bukan sahaja tentang perkataan dan makna, tetapi pergerakan yang membawa penonton seni kepada maksud yang berbeza. Menghasilan karya dengan subjek yang kelihatan ada percanggahan ini, karya eL Seed mencerminkan realiti manusia kini.

Karya beliau menghiasi dindng-dinding di setiap benua. Penghasilan dari tradisi dari seni yang berbeza, eL Seed dikenali dengan karya yang punya simponi warna dan bentuk.  Dengan gaya klasik bebas teknik graffiti dengan menggunakan huruf arab, teknik dari eL Seed yang menakjubkan ini telah disaksikan di negara Kanada, Perancis, England, Tunisia, Itali, Brazil dan Dubai.

Sila lawati elseed-art.com untuk lebih lanjut.

Tarikh: Sabtu, 07 NOVEMBER, 3 PM

Co-host:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MELANGGAN SURAT BERITA ILHAM