PROGRAM


we will have been young

LAWATAN BERSAMA KURATOR DAN ARTIS

20 OKTOBER 2018, 4 ptg, ARAS 3
Lawatan kuratorial dan artis bersama Vignes Balasingam, Pengarah OBSCURA Festival of Photography dan artis, Alvin Lau (Malaysia), Elliot Koon (Malaysia), Lee Chang Ming (Singapore), Watsamon Tri-yasakda (Thailand).

BICARA ILHAM: REPRESENTASI, AGENSI DAN PENAPISAN DALAM FOTOGRAFI

21 OKTOBER 2018, 3 ptg, ARAS 3
Lee Chang Ming (Singapore) dan Watsamon Tri-yasakda (Thailand) akan membicarakan tentang karya mereka dan akan disertai oleh jurufoto dan aktivis Pang Khee Teik (Malaysia) bagi membincangkan kepentingan sosial dan politik dalam perwakilan komuniti dalam fotografi dan agensi yang menawarkan keupayaan untuk menwakili dan diwakili. Panel-panel juga akan membincangkan tentang permasalahan etika dan falsafah penapisan yang membelenggu kebanyakan negara di Asia Tenggara. Dimoderasi oleh Sharaad Kuttan.

BICARA ILHAM: BERSAMA ALVIN LAU & ELLIOT KOON

27 OKTOBER 2018, 3 ptg, ARAS 3
Alvin Lau dan Elliott Koon akan membincangkan karya, proses dan pengalaman mereka sepanjang program ini. Perbincangan ini ialah sebuah tinjauan tentang projek peribadi, proses program dan renungan terhadap buku foto, pameran keliling dan pengalaman bekerja bersama dalam pameran berkumpulan ini.

BICARA ILHAM: TINJAUAN BUKU FOTO MALAYSIA

3 NOVEMBER 2018, 3 ptg, ARAS 3
Menampilkan kerja-kerja pembuat buku foto bebas Malaysia, sesi ini menjemput para pembuat buku foto bebas dan jurugambar terkenal untuk mempamer dan memberi ulasan tentang kepentingan praktis fotografi dan penerbitan karya. Menampilkan Nadia J. Mahfix, Nik Adam dan Hafiz Hamzah daripada Obscura Malaysia.

MELANGGAN SURAT BERITA ILHAM