PROGRAM / JULAI-DIS 2020

WHY NOT HERE?

A STATE OF MIND, A PLACE IN MIND

20-21 & 27-28 November 2020

WHY NOT HERE? adalah bengkel gerakan khusus lokasi yang mengundang penggerak dan penggoncang yang ingin tahu untuk melepaskan imaginasi mereka di ruang terbuka dan inklusif. Mereka akan dibimbing melalui serangkaian tugas dan latihan pergerakan yang menghubungkan penduduk antara satu sama lain dan ruang tempat mereka tinggal. 

WHY NOT HERE? di ILHAM Gallery akan menyelami dalam seni bina, arca dan tema yang unik dari pameran semasa, Bayangnya Itu Timbul Tenggelam, untuk membezakan kekuatan seni visual yang kekal dengan persembahan langsung yang sementara. Melalui bengkel kreatif ini, para peserta diharap dapat terlibat dalam keadaan penjarakan sosial kini di mana komuniti, kolaborasi, dan perbincangan didukungi.

Butiran bengkel: Bengkel ini akan berlangsung selama dua hujung minggu. Komitmen penuh diperlukan.

Lokasi: Galeri ILHAM

Tarikh & Masa:
20-21 Nov 20 (Jumaat & Sabtu): 3-6pm dan 2-5pm.
27-28 Nov 20 (Jumaat & Sabtu): 3-6pm dan 2-5pm.

Tayangan Tidak Formal:
29 Nov (Ahad): 11am-2pm (akan disahkan)

Harga: Rm300*
*Bantuan Kewangan tersedia

MOHON DI SINI


Emel: explorasihere@gmail.com
Instagram: instagram.com/whynot.here


Instruktor Bengkel:

Summer Gan

Summer Gan adalah penari dan koreografer yang berpangkalan di New York. Dia dilahirkan dan dibesarkan di Kuala Lumpur di mana dia tampil dalam pelbagai karya terkenal dengan TerryandTheCuz, Suhaili Micheline, KL Danceworks di Istana Budaya dan Orkestra Filharmonik Malaysia. Pada tahun 2018, dia lulus dari Akademi Muzikal dan Drama Amerika di New York pada biasiswa dari World Dance Movement. Dia telah membuat persembahan oleh Muzium Cina di Amerika, Broadway Cares, Disney D23, Crystal Pite, Nacho Duato, Aszure Barton, Alexander Ekman dan Buglisi Dance Theatre di Lincoln Center. Pada tahun 2018, Summer membuat debutnya dalam koreografi Off-Broadway di Thicker Than Water di The Public Theatre (Hamilton, RENT) dan kembali pada tahun berikutnya untuk koreograf perdana dunia Made In America kedua-duanya bersama TerryandTheCuz.

Alisya Razman

Alisya adalah seniman tarian kontemporari yang lulus dengan kepujian dari Universiti New York (Tisch) pada tahun 2019 dengan BFA dalam Tarian, di bawah biasiswa penuh dari Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA). Di NYU, dia tampil dengan Scottish Ballet Youth Ensemble di Joyce Theatre, mementaskan karya Merce Cunningham dan Bill T. Jones dan membuat koreografinya sendiri dengan Second Avenue Dance Company. Dia telah mempelajari pelbagai kaedah improvisasi pergerakan dari penyelidik tarian terkenal di seluruh New York, California, Berlin, Yunani, dan Timur Tengah, seperti Ohad Naharin, Sidra Bell, Meg Stuart, KJ Holmes, dan lain-lain. Dia kini berprestasi dengan UNA Productions (NYC / SF) dan terus mengembangkan latihan seninya sendiri di KL.

MELANGGAN SURAT BERITA ILHAM